Zestaw pytań oparty jest na regulaminie turniejowym PFS oraz regulaminie sędziowskim PFS. Zawartość pytań może ulec zmianie, po wcześniejszej akceptacji nowych pytań przez Zarząd PFS.
  1. W jakim wypadku dozwolone jest obracanie planszy podczas partii turniejowej?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  2. Czy gracz podczas partii może prowadzić zapiski dowolnej treści?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  3. Co oznacza zatrzymanie ruchu i kiedy ono następuje?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  4. Za jaką literę należy uznać blanka w sytuacji spornej, gdy żaden z graczy nie zapisał jaką literę on zastępuje?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  5. Ile kolejnych pauz oznacza koniec partii?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  6. Co musi nastąpić, aby można było sprawdzić poprawność wyrazu położonego przez gracza?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  7. Co następuje, jeśli gracz wykonujący ruch zapisał jego wartość punktową i przystępuje do losowania płytek, ale nie wyłączył zegara?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  8. Co następuje, jeśli gracz dobierający płytki na stojak dobrał część płytek i położył na stojak po czym dobierając kolejne wylosował ich zbyt dużą ilość ?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  9. Kiedy niedopuszczalne jest wykreślanie liter na wykreślance podczas partii?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  10. Ile łącznie strat z rzędu kończy partię?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  11. Do którego momentu gra sam drugi z graczy, jeśli pierwszemu skończył się czas?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  12. Wyjaśnij oznaczenia A, B, N, M we wzorze na wyrówanie:
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  13. Który moment ruchu jest ostatecznym momentem, po którym nie można już zakwestionować słowa ułożonego przez przeciwnika?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  14. Kiedy można skorygować błędy w obliczeniach wartości ruchu lub sumy punktów w partii?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  15. Do którego momentu trwania turnieju możliwa jest poprawka wyniku zgodnie potwierdzonego przez obu graczy, aczkolwiek błędnie wpisanego do protokołu?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  16. Kiedy podczas partii wolno zatrzymać zegar?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  17. Jak należy postąpić w sytuacji, gdy gracz sprawdzający wpisze do komputera wyraz w innej formie niż ta, która znajduje się na planszy?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  18. W jakim stosunku przyznaje się walkower w wypadku wykluczenia jednego z graczy?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  19. Co zrobić w sytuacji, gdy w trakcie gry (już po zaakceptowaniu ruchu) okaże się, że niewyraźna litera została zagrana zamiast innej (np. ó zamiast o)?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  20. Jaki jest zakres dostępnych kar, jakie mogą zostać nałożone na sędziego?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  21. Kto jest odpowiedzialny za prawidłowe ustawienie zegara przed partią?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  22. Jakie kwestie reguluje regulamin rankingowy?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  23. Co powinno nastąpić w sytuacji, gdy zawodnik zgłosił wymianę, a wcześniej wykonał już trzy wymiany lub w woreczku znajduje się mniej niż siedem płytek?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  24. Kiedy należy użyć systemu połówkowego z powtórzeniami o zasięgu grupy 1,5 w turnieju rozgrywanym systemem połówkowym?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  25. Na czym polega odpowiedzialność sędziego i organizatora w odniesieniu do programu OSPS udostępnionego zawodnikom w czasie trwania turnieju?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  26. Czy po błędnym obliczeniu wartości punktowej ruchu gracza i jej zapisaniu przeciwnik ma prawo zakwestionować wyraz, którego nie uwzględnił w obliczeniach?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  27. Jakie konsekwencje powinien ponieść zawodnik, który wykonał ruch mając więcej niż 7 liter na stojaku?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  28. Kto zaczyna partię?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
  29. W przypadku sporu, gdzie kto siedzi, czy decyduje o tym rozpoczynający, czy jego przeciwnik?
    ODP: ………………………………………………………………………………………………………
SCRABBLE® jest zastrzeżonym znakiem towarowym J.W. Spears & Sons    |     © Prawa autorskie